logo

ABOUT
/ SPACE
/ CONTACT
/ HOW TO GET
/ NEWSLETTER

FIES CORE
B-FIES

EVENTS
FACTORY
/ TOUR DATES
PRODUCTIONS
RESIDENCIES
CO-WORKING

VISUAL LIBRARY

1
1
1
1
 


MOTHERLODE
35esima edizione Drodesera / 26 luglio > 02 agosto 2015 / Centrale Fies, Dro, TN
events

HOME / TRAILER / PROGRAM / BOOKLET / PARTNER / INFO / TICKETS / PRESALE / STAFF

PROGRAM / OHT Office for a Human Theatre (IT) / Debolezze

02.08.15, h 21
sala comando


openstudio

squares do not (normally) appear in nature (30.07.2015)



EN

di / by OHT | Office for a Human Theatre
idea, regia e scenografia / idea, directing and set-design by
Filippo Andreatta
drammaturgia / drammaturgy by
Filippo Andreatta, Charles Adrian Gillott
di e con / by and with
Francesco Napoli, Sara Rosa Losilla, Patric Schott
Il progetto si sta sviluppando con il sostegno di / the project is being developed with the support of:
Centrale Fies, Fondazione Caritro

In un’atmosfera intrisa d’ilarità e impotenza, questo gruppo di ragazzi insiste sulla tradizione come illusione della permanenza. Il loro impulso rivoluzionario è a fuoco solo come attacco allo status quo e la loro inattività prende la forma di un invisibile monolite uguale e opposto a quello dell’establishment. Infatti, il loro ritirarsi dalla società può essere considerato sia come un atto di distacco civile sia come atto di coinvolgimento politico.
Debolezze è il secondo spettacolo sugli scarti emotivi delle persone e il loro conseguente imbarazzo liberamente ispirato dalla ricerca scientifica di Richard Sennett. Mentre la prima performance (titolo: “Autoritratto con due amici”) affronta il fallimento in uno spazio privato, il secondo lavoro vira sulle debolezze in un contesto pubblico.


http://www.officeforahumantheatre.org

In a capsized, powerless and hilarious dynamic, this group of inactive guys pushes the idea of tradition as the illusion of permanence. Their revolutionary drive looks on focus only against something, only opposite to the actual situation and so their stasis is an invisible monolith equal to the establishment. In fact, their withdrawal from the actual society can be considered as an act of civic disengagement as much as an act of engagement.
Weaknesses is the second performance of a wider theatre journey on human deficiencies and its following awkwardness inspired by Richard Sennett’s sociological research. While the first performance (title: “self-portrait with two friends”) is about failure in a private space, the upcoming one deals with weaknesses in a public surround.

http://www.officeforahumantheatre.org









Privacy e cookie policy