logo

ABOUT
/ SPACE
/ CONTACT
/ HOW TO GET
/ NEWSLETTER

FIES CORE
B-FIES

EVENTS
FACTORY
/ TOUR DATES
PRODUCTIONS
RESIDENCIES
CO-WORKING

VISUAL LIBRARY

1
1
1
1
 


WORLD BREAKERS
Drodesera XXXVI / 22.07 - 30.07.2016 / Centrale Fies, Dro, TN
events

HOME / TRAILER / PROGRAM / BOOKLET / PARTNER / INFO / TICKETS / PRESALE / STAFF

PROGRAM
Maxime Bichon (FR) / ACT III: Like a Flag within a Frame

Live Works Vol. 4 - Performance Act Award


26.07.2016, h20.00
Sala Comando
30 min



Photo Credits: Andrea Pizzalis

EN

Atto finale di una ricerca sulla pratica sportiva del paracadutismo e dei due elementi esperienziali che secondo Maxime Bichon la qualificano (l’ondulazione e la stabilizzazione) la performance è la produzione in tempo reale del materiale visivo e della narrativa di un film in forma abbozzata e montato secondo il flow istantaneo della parola e delle azioni dell’artista. A partire da una griglia di oggetti, testi plurilingue, archivio video personale e live recording, Maxime “improvvisa” un prodotto audiovisivo che, inglobando paesaggio e tempo meteorologico, affronta in modo ellittico la tematica della caduta libera come spazio pedagogico e dell’ondulare come zona di autonomia.

Autonomia, abbandono e condivisione marcano i gesti e le forme della pratica di Maxime Bichon. Il suo lavoro è intuitivo, fatto di viaggi, eventi e associazioni: soggetti di caratteristice terrene, alterità e linguaggio. Lo spazio e le sue pratiche nutrono una riflessione attraverso media eterogenei: dalla pittura al paracadutismo.

http://www.maximebichon.net


Final act in a study on the sporting practice of parachuting and the two experiential elements that according to Maxime Bichon characterize it (undulation and stabilisation). The performance produces the visual material and narrative of a film in real time, in a sketched form, put together according to the instantaneous flow of words and actions from the artist. Starting from an ensemble of objects, multilingual texts, personal video archives and live recording, Maxime “improvises” an audio-visual product that, encompassing landscapes and meteorological weather, elliptically addresses the theme of free fall as a pedagogical space and undulation as a zone of autonomy.

Autonomy, abandonment and sharing mark the gestures and the forms of Maxime Bichon’s practice. His work is intuitive, made of travels, events and associations that are subject to terrain features, otherness and language. Space and its practices feed a reflection constituted of heterogeneous mediums: from painting to skydiving.









Privacy e cookie policy