Katerina Andreou
ZEPPELIN BEND

data / date
19.07.2019
h 20.00

luogo / place Centrale Fies / Turbina 1
durata / duration 25’

Performer: Ioanna Paraskevopoulou
musica / music
Chosen Few – Name of the DJ, Aaron Dilloway – Siena 6 (all music listed is edited and remixed)
uno speciale ringraziamento a / special thanks to Ndaye Kouagou

Ho un’ossessione di continuare ad apprendere nuove competenze, nuove danze, nuove cose.
È un modo per soffocare il mio sistema e cancellare quelle conoscenze acquisite che non ho scelto, per assaporare incapacità e il potere allo stesso tempo. È il mio modo di sperimentare il "libero arbitrio".
Questo può essere un processo lento, radicale e solitario. Ioanna si unisce a me in questo viaggio, nel desiderio non di raddoppiarmi ma di tagliarmi a metà.

Katerina, nata in Grecia e di base in Francia, crea danze e musica.
Si è laureata alla Scuola statale greca di danza e alla facoltà di giurisprudenza, entrambe ad Atene. Ha completato il master ESSAIS e collabora con DD Dorvillier e Anne Lise Le Gac. Ha ricevuto il premio Jardin d'Europe, ImpulsTanz Festival 2016 per A kind of fierce ed è un artista Panorama della rete Departures and Arrivals
Ioanna è una performer nata e di base in Grecia. Si è laureata alla Scuola statale greca di danza e alla facoltà di giurisprudenza, entrambe ad Atene. Ha ricevuto il premio SSNF Artist Fellowship Award per il 2020.

I have this obsession of keeping on learning new skills, new dances, new stuff.
It is a way to suffocate my system and erase gained knowledge that I didn’t choose, to taste incapacity and power at the same time. It is my way to taste what “free will“might feel like.
This can be a slow, hardcore and lonely process. Ioanna joins me on this ride,in a desire not to double me but to cut me in half.

Katerina, born in Greece /based in France,is making dances and music.
She graduated from the Greek State School of Dance in Athens and the Law School of Athens. She did the master ESSAIS and collaborates with DD Dorvillier and Anne Lise Le Gac. She was awarded with the Prix Jardin d'Europe, ImpulsTanz Festival 2016 for A kind of fierce and is a Panorama artist of the network Departures and Arrivals
Ioanna,born and based in Greece is a performer. She graduated from the Greek State School of Dance and studied at the Law School of Athens. She has received the SSNF Artist Fellowship Award for 2020.




CENTRALE FIES


IL GAVIALE società cooperativa
via Gramsci 13, 38074 Dro (TN)
CF e P. IVA: 01295630220, REA: TN – 128433
T. 0464/504700 / info@centralefies.it / info@pec.centralefies.it

web project by crushsite.it






Il reportage multimediale del festival