Lisa Vereertbrugghen
Softcore – a hardcore encounter

data / date 22.07
ora / time h. 21.00 - h. 23.30
luogo / place Mezzelune
durata / duration 40’

concept e coreografia – concept and choreography Lisa Vereertbrugghen
supporto – advice Sabine Cmelniski
suoni – sound Too fast for Mellow, In My House; Sauerkraut, They are Back; DJ Mike D & Dr KIF, The Speed; Predator, Mind of a Lunatic; Knightvusion, Humanoid;  The Prophet, Dominatin' (re-remix);  The Relic, Godspeed 

Softcore è una non-lecture sulla techno hardcore, una discussione personificata sul corpo, sullo spazio e sul tempo hardcore. Mettendo in discussione l’“hard” e il “core” nella parola hardcore, questa piece coreografica si focalizza sull’attenzione intrinseca della danza per la posizione spaziale, il contatto, la trasformazione e il margine.
La velocità è il fulcro della civilizzazione capitalistica e di quella che Paul Virilio chiama “la guerra delle macchine”. Potrebbe l’hardcore essere lo spazio dove i corpi trasformano l’accelerazione nell’oggetto del piacere fisico? I corpi non sono soggetti alla velocità, ma danzano con essa.

Lisa Vereertbrugghen (1986, Belgio) ha studiato Storia a Leuven, danza a Berlino e coreografia alla School for New Dance Development ad Amsterdam. Al momento lavora a Bruxelles dove si dedica a performance, installazioni e pubblicazioni che ampliano il modo di vedere e intendere la coreografia. Ha collaborato inoltre con performers quali Min OH, Marta Ziólek, Michelle Moura e altri

Realizzato nell’ambito del progetto apap - Performing Europe 2020, finanziato dal programma europeo Europa Creativa.



Softcore is a non-lecture on hardcore techno, an embodied talk on hardcore body, hardcore space and hardcore time. Questioning both the hard and the core in hardcore, this choreographic piece evolves around the dance’s inherent focus on proximity, touch, transformation and margin.
According to Paul Virilio, speed is the core of capitalist civilization and what he calls the “war machine”.
Could hardcore be a place where bodies turn acceleration into an object of physical pleasure?
They are no victims of speed.
They dance with it.

Lisa Vereertbrugghen (1986, Belgium) studied history in Leuven, dance in Berlin and choreography in the School for New Dance Development in Amsterdam. Currently she is based in Brussels where she makes performances, installations and publications bordering the field of choreography. Apart from making her own work she performed for artists Min Oh, Marta Ziólek, Michelle Moura and others.

Realised in the framework of apap - Performing Europe 2020, co-funded by the Creative Europe Programme of EU.









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